De meldingen van Logis.P zijn in de BeterDichtbij patiëntenapp geïntegreerd. Dit om patiënten beter door het aanmeldproces voor een afspraak of behandeling te begeleiden.
De BeterDichtbij app staat vaak op de mobiele telefoon van patiënten. Ze gebruiken die onder andere voor communicatie met hun zorgverleners. Door de meldingen van Logis.P rondom afspraken aan deze communicatie toe te voegen, worden patiënten nog beter geattendeerd op het inchecken voor de eerstvolgende afspraak. Doordat daarbij vooraf al afspraak- en patiëntgegevens controles zijn uitgevoerd via Logis.P, wordt de patiënt gericht geïnformeerd over wat die moet doen om zich in het ziekenhuis succesvol digitaal aan te melden.
Minder kosten
De SMS en e-mailmeldingen die patiënten nu krijgen vanuit Logis.P, kunnen hiermee worden vervangen door meldingen in de BeterDichtbij app. Dit leidt niet alleen tot besparingen op SMS-kosten, maar verbetert ook de veiligheid en effectiviteit van de communicatie. Dit vermindert het aantal no-shows.